Naši zákazníci - Marek Zapletal

Marek Zapletal, bývalý extraligový rugbista a reprezentant, odborník v oblasti voda, plyn a topení, zakladatel stavební firmy FOLZA s.r.o.
 
Ahoj Marku, scházíme se k rozhovoru v době vrcholící koronavirové epidemie. Jak tohle období zvládáš?
Musím se přiznat, že toto období je mnohem náročnější ve všech směrech. Každý den pozoruji ČT24 a různé zpravodajské portály a osobně jsem zažil zajímavý vývoj při pohledu na nemoc COVID 19, který se vyvíjel tímto způsobem - nejprve, že je to horší chřipka, následně, že to u nás bude jako v Itálii a nyní mírný optimismus, že se brzo vše v rámci možností zvládne. Obrovsky se mi líbí velká vlna solidarity, která je vidět téměř všude a naše ohleduplnost ohledně roušek. A ještě bych rád zmínil moji ranní paniku, kdy jsem jel s kolegy v sobotu v 6:30 kupovat alespoň základní stavební materiál, neboť jsem měl obavy, že nám zavřou i stavebniny. Jinak je moje velká vášeň cyklistika, takže občas vyrazím do přírody na kole.
 
Daří se Ti udržet firmu v běžném chodu?
Naštěstí ano. Základním stavebním kamenem jsou naši stavební dělníci, technici, zedníci a řemeslníci,  nikdo z nich nebyl v zahraničí a jsou v pořádku. Pouze jeden kolega byl v karanténě, ale po cca 72 hodinách se dozvěděl, že měl negativní výsledek. Co se týče poptávek, tak zatím žádný pokles nepociťuji. Nové realizace zahajujeme dle původních termínů bez jakýchkoliv zpoždění, pouze jsem musel řešit problém s italskými obklady, kdy továrna na severu Itálie již delší dobu nevyrábí.
 
Pracoval jsi dlouho v Německu a Rakousku. V čem vidíš největší rozdíly mezi zahraničním a tuzemským řemeslem?
Za největší rozdíl považuji důraz zákazníků na kvalitu. Zákazníci v Německu a Rakousku si raději za kvalitnější výrobek připlatí. Více se kupuje například materiál vyrobený v Evropské unii, protože je kvalitnější. Zároveň si myslím, že je v zahraničí kladen větší důraz na spolehlivost firem obecně. Je to samozřejmě vždy o konkrétních lidech, ale přijde mi, že méně firem si tam nedovolí nepřijít na domluvenou schůzku, neposlat zákazníkovi cenovou nabídku v domluveném termínu atd. Co se týče naší firmy FOLZA s.r.o., tak zejména na spolehlivost a důvěru klademe velký důraz. Ne náhodou je naším firemním mottem „STAVÍME NA DŮVĚŘE“. Chci, abychom s našimi zákazníky budovali pevné vazby a aby se na nás obraceli opakovaně. Samozřejmě myslíme i na vybavení pro naše kolegy, protože se nám již několikrát osvědčilo, že kvalitní nářadí a vybavení zvyšuje kvalitu a efektivitu odvedené práce.
 
Dokáže český investor rozlišit mezi čínskou "kvalitou" na pár měsíců a mezi evropským výrobkem na řadu let?
Určitě se pomalu, ale jistě tato situace zlepšuje. Přijde mi, že dříve se vyžadovala pouze a jen nejnižší cena, ale řada zákazníků s tímto přístupem měla negativní zkušenost. Tím pádem dnes mnoho z nich raději koupí dražší, ale kvalitnější výrobek a stejně tak je to i u výběru stavební firmy.  U nás to jde dobře vidět. Určitě nejsme vždy nejlevnější, nemáme naštěstí zapotřebí podhazovat cenu „jen aby byla práce“ a následně hledat vícepráce, abychom získali ze zákazníka peníze postupně zpět. Našim zákazníkům nabízíme kvalitní zákaznický servis, slušné a korektní jednání, smlouvu či objednávku bez obchodních podmínek a skrytých právních kliček. Další věc, která může být zajímavá je, že zdarma zajišťujeme vizualizaci koupelen a naší novinkou je prodloužená záruka v podobě 60 měsíců na naše práce. No a závěrem bych rád zmínil, že zakázky, které získáme nepřeprodáváme, čímž jsme schopni zaručit požadovanou kvalitu.
 
Myslíš tedy, že dochází k určitému zlepšení i v chování zákazníků u nás?
Řekl bych, že určitě. Když jsem přišel z Rakouska, lidé tady mnohem víc řešili cenu jednotlivých staveb než dnes. Postupem času začalo přibývat klientů, kteří řekli přímo, že chtějí kvalitu. Samozřejmě, snažíme se lidem rovnou vysvětlovat, že rozdíl několika tisíc může znamenat rozdíl vyměnit něco za dva nebo deset let... A na to obvykle slyší všichni.
 
Říká se, že v podnikání je nejtěžší sehnat dobré lidi. Jak je na tom tvoje firma?
Jsem naprosto spokojený s každým v naší firmě! Beru všechny jako kolegy, ne jako zaměstnance. Myslím, že i to dá hrozně moc do vztahů. Spokojený zaměstnanec znamená spokojený zákazník. Jinak to rozhodně nejde. Zároveň jsem rád, že se na nás obrací celá řada lidí, kteří chtějí sehnat práci u naší společnosti, neboť na nás slyšeli pozitivní reference.
 
Dlouhá léta ses zabýval hlavně instalatérskými pracemi, ale v roce 2018 jsi rozšířili svoji činnost i o stavební práce. Co Tě vedlo k založení stavební firmy FOLZA s.r.o.?
Založení firmy bylo logickým a přirozeným krokem, neboť se na mě obracela celá řada spokojených zákazníků, kteří nechtěli jen instalatérské práce, ale nabídku kompletních stavebních činností. Navíc mi pomohli moje zahraniční zkušenosti a mé dlouholeté kontakty na slušné a schopné řemeslníky a zedníky.  Vždy jsem měl jasnou představu, jak chci, aby se FOLZA s.r.o. profilovala, a jaké služby musí nabízet, aby se jí dařilo a rostla. Můj cíl je, abychom rostli každým rokem a vždy byli schopni nabídnout něco více než naše konkurence např. tento rok je to zmiňovaná 60 měsíční záruka na naše práce a na rok 2021 již mám několik nápadů, které budu chtít představit našim zákazníkům.
 
Čím tě oslovili výrobky Herz, které montuješ do svých staveb?
Společnost HERZ a její výrobky znám přes 20 let. Z dlouhodobého pohledu vím, že produkty této firmy jsou tím nejlepším, co je možné našim zákazníkům nabídnout a ne náhodou mám u sebe doma podlahové vytápění a vodovodní baterie od HERZu. Měl jsem možnost zúčastnit se exkurze ve výrobních závodech v Rakousku a Slovinsku, kde jsem mohl vidět, jak výrobní procesy fungují. Chtěl jsem se přesvědčit, že veškeré komponenty jsou z Evropy. Herz byl pro zatím jediný výrobce, který nás pustil i do skladu subdodávek, kde jsme si mohli ověřit odkud je subdodavatel O kroužků a dalších drobných dílů. 100% evropský produkt je u Herzu to na co se dá spolehnout.
 
 Sleduješ rugby a zahraješ si ještě někdy?
Vždy je pro mě velkým svátkem MS v rugby a můžu říct, že když se hraje nějaký velký zápas na MS, tak jde téměř vše stranou ????. Zároveň jsem stále v kontaktu s celou řadou mých bývalých spoluhráčů a protihráčů. Sport ovlivnil celý můj život, a to hlavně po psychické stránce. Rugby je sport hlavně o férovosti, beru ji jako samozřejmost. Je o týmovosti – vždy mi záleží na lidech kolem, stejně jako v životě. A konečně – je o radosti. Rugby není jen o výhrách, ale člověk se musí radovat z maličkostí, musí ho bavit i ty věci okolo, stejně jako v životě.
 
Děkuji za rozhovor a držím palce ať se vám daří zvládnout současné složité období.

https://www.folza.cz/
Evropský výrobek

Evropský výrobek

Veškeré komponenty systémů jsou vyráběny pouze v evropských zemích ve vlastních výrobních závodech skupiny Herz.

Ekologické normy

Ekologické normy

Naše výrobní závody se nachází v nádherné přírodě Rakouska. Při výrobě plně dodržujeme ekologické normy tak, aby jsme byli maximálně šetrní k životnímu prostředí.

Energetická úspora

Energetická úspora

Sálavé systémy Herz jsou energeticky úsporné a zajistí Vám vysokou míru tepelné pohody.

Vysoká kvalita

Vysoká kvalita

Jednotlivé komponenty se vyznačují vysokou kvalitou zpracování při zachování příznivé ceny.

Dlouhá záruka

Dlouhá záruka

Záruka 5 let na kompletní systém.